Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa wynoszącym 0,9 l na 100 km jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem świata. A jak się prezentuje! Czy nie właśnie tak wyobrażaliśmy sobie auto przyszłości?!
Dzięki systemowi hybrydy plug-in to dwuosobowe autko może pokonać 50 kilometrów tylko na prąd, czyli bez emisji substancji szkodliwych. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra VW zużywa poniżej 0,1 kWh. System hybrydowy tego małego samochodzika składa się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DSG) i baterii litowo-jonowej (pojemność: 5,5 kWh). Samochód zaprojektowano jako sportowy. Zbudowany jest głównie z lekkiego i wytrzymałego tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym, a pędzić może 160 km/h. Co ciekawe XL1 nie ma typowych bocznych lusterek – zastąpiono je systemem kamer, które śledzą drogę za wozem.
Samochód jest już sprzedawany w Niemczech (cena ok 450 tys. zł). Na polski rynek trafi jeszcze w tym roku.