Grupa panGenerator zdobyła Złotego Lwa w kategorii Design za projekt „Miara Pokoju. Quantum of Piece” podczas słynnego festiwalu reklamowego Cannes Lions 2016.
„Miara pokoju. Quantum of Peace” to wystawa czasowa zrealizowana w ub. roku dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Ekspozycja składała się m.in. z instalacji multimedialnej związanej z 70. rocznicą zakończenia II wojny światowej i obchodami 71. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Grupa panGenerator postanowiła wykorzystać łuskę po naboju jako symbol, namacalny ślad wystrzału, który skłania do refleksji nad konsekwencjami i historią, jaka mogła się rozegrać w ułamku sekundy. Przede wszystkim jest to jednak memento dla kolejnych pokoleń coraz bardziej oddalonych od wojennych wydarzeń. Instalacja to płyta magnetyczna, po której zsypują się tysiące łusek, przedstawiających wybrane aspekty II wojny światowej w Polsce i w Europie w liczbach.
panGenerator to grupa zajmująca się projektowaniem i sztuką nowych mediów, założona w 2010 przez Piotra Barszczewskiego, Krzysztofa Cybulskiego, Krzysztofa Golińskiego i Jakuba Koźniewskiego. Projekty tworzone w ramach grupy, integrują nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą interakcją.
Podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions 2016 nagrody zdobyły jeszcze trzy inne polskie agencje: Brązowe Lwy trafiły do Walk, Saatchi&Saatchi i Young& Rubicam Poland.
Więcej na: www.pangenerator.com i www.1944.pl