Pięć polskich produktów otrzyma w tym roku „designerskiego Oscara” w sekcji „product design”. Prestiżowe nagrody Red Dot trafią do rąk wyróżnionych dopiero w lipcu, jednak już teraz kapituła ogłosiła wyniki dorocznego konkursu.
Pięć polskich produktów otrzyma w tym roku „designerskiego Oscara” w sekcji „product design”. Prestiżowe nagrody Red Dot trafią do rąk wyróżnionych dopiero w lipcu, jednak już teraz kapituła ogłosiła wyniki dorocznego konkursu.
Każdego roku informacje docierające z Essen, gdzie mieści się siedziba konkursu, elektryzują nie tylko producentów i projektantów. Przyznanie nagrody jest nie tylko ich świętem, ale także pomaga potencjalnym klientom w wyborze najlepszych propozycji. Dla wielu z nich produkty z czerwonym znaczkiem są bowiem gwarancją najwyższej jakości. To sprawia, że firmy z całego świata w każdym roku ubiegają się o nagrody dla swoich produktów.
W rym roku padł kolejny rekord – o nagrodę rywalizowało 4662 produktów, zgłoszonych przez 1865 firm z 54 krajów. W sumie nagrodzono je aż w 19 kategoriach „product design”, od mody poprzez sprzęt elektroniczny i AGD, poprzez meble aż po elementy wyposażenia wnętrz i architekturę. Co roku jury, składające się z kilkudziesięciu ekspertów (w tym roku grono jurorskie tworzyło 37 osób z 24 krajów) staje przed ogromnym wyzwaniem: obrady trwają przez kilka dni, a każdy zgłoszony przedmiot jest wnikliwie badany i analizowany.
W gronie laureatów znalazło się pięć polskich produktów. „Czerwoną Kropką” od tego roku będą mogły się cieszyć: kolekcja armatury łazienkowej Natura marki Bisk SA, zaprojektowane przez Colorofon, stoliki H2 marki Balma (projekt Piotra Kuchcińskiego) oraz fotel Structure, wyprodukowany przez włoską firmę Tonon, a zaprojektowany przez studio Massive Design. Dwa polskie produkty otrzymają także honorowe wyróżnienia: są to okap kuchenny Illumia marki Ciarko (projekt: Łukasz Paszkowski) oraz kafle ceramiczne Caldo stworzone przez To Do Product Design.
– Firmy zdają sobie sprawę, że inwestowanie w design oferuje znaczną wartość dodaną, ponieważ w momencie sprzedaży to właśnie projekt produktu jest decydującym czynnikiem przekonującym klientów do zakupu określonego produktu. A wyniki „product design” odzwierciedlają trendy i określają przyszłość danej branży – mówi dr Peter Zec, dyrektor generalny Red Dot Design Award.
Red Dot Design Award to największy i najsłynniejszy na świecie konkurs wzornictwa. Od 1955 roku przyciąga najbardziej znane firmy świata pragnące zaprezentować swoje możliwości i najnowsze osiągnięcia w zakresie projektowania. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 1 lipca w Essen.
Więcej: www.red-dot.de