Krosno, ikona polskiego szkła, rozpoczyna nowy etap w swojej działalności. Na tegorocznych targach Ambiente marka zaprezentowała unikalną, limitowaną kolekcję Sakred, która jest efektem współpracy z Karimem Rashidem, światowej sławy projektantem znanym z odważnego i eklektycznego stylu.
Współpraca z Karimem Rashidem otwiera nowy rozdział w historii ikony polskiego szkła pod szyldem marki Krosno D’sign. W jej ofercie miłośnicy piękna, designu i szklanych form znajdą wysokiej jakości limitowane kolekcje zaprojektowane przez znanych dizajnerów.
Linia szklanych przedmiotów w intensywnych kolorach (bursztyn, ametyst, zielony oraz szaroniebieski) pod nazwą Sakred, nawiązuje do idei „czystej, nieskalanej geometrii”. Elementami dominującymi w kolekcji są symetryczne geometryczne formy, w tym cylindry i stożki, najprostsze, uniwersalne i ponadczasowe kształty szklanych naczyń.
– Firma Krosno jest mi znana od dawna – mówi Karim Rashid. – Podczas naszej współpracy poznałem ją bliżej. Jestem pod wrażeniem wielkiego zaangażowania w jakość, otwartość na innowacje, a także prawdziwej pasji do rzemiosła i swoich klientów. Szkło jest surowcem idealnym – organicznym i płynnym, a jednocześnie może być surowe i czyste. Stąd nieskończone możliwości w tworzeniu kreacji i nowych form. Myślę, że razem z Krosno podzielamy filozofię, która obejmuje płynność ruchów i pęd do przodu, wciąż reinterpretując rzeźbiarskie możliwości szkła.
Premiera Krosno D’sign miała miejsce na Międzynarodowych Targach Ambiente 2019 we Frankfurcie. Kolekcja Sakred to początek współpracy polskiej marki z międzynarodowymi projektantami.