Co robimy z uszczerbniętym kubkiem albo ze źle wyprodukowanym talerzem? Zazwyczaj wyrzucamy. Japoński projektant udowodnił, że takie cermiczne produkty wciąż są przydatne. A potem użył ich w dość niekonwencjonalnym celu.
Japoński projektant Yusuke Seki najpierw pracował dla Interior Design Office w Tokio. W 2008 roku założył własne studio. Najważniejszym aspektem w jego pracach to funkcjonalizm, minimalizm i prostota. I to właśnie Seki został poproszony o zaprojektowanie nowej odsłony sklepu wiodącego producenta ceramiki w Japonii. Otwarcie miało miejsce w kwietniu tego roku. Marka Maruhiro bazuje na tradycji regionu sięgającej XVII wieku.
Do rewitalizacji wnętrz użyto 25 tysięcy kubków, mis i talerzy. W centralnej części budynku znajduje się podwyższenie wykonane z cermicznych wadliwych egzemplarzy, które zostały wypełnione betonem. Sprawiło to, że naczynia stały się niezwykle trwałym materiałem architektonicznym, a przy okazji wykorzystano zapominane i wyrzucane zazwyczaj produkty. Na tak przygotowaną podłogę ustawiono meble z prezentowanymi nowościami.
Więcej na: www.yusukeseki.com, www.hasamiyaki.jp