Ogłoszono wyniki prestiżowego Konkursu Fotograficznego „One Eyeland” na dziesięciu najlepszych twórców fotografii czarno-białej na świecie. Pierwsze miejsce zajął w nim polski fotograf Szymon Brodziak. Potwierdził tym samym swoje miejsce w światowej czołówce artystów zajmujących się fotografią czarno-białą.
„One Eyeland” to najlepsza na rynku galeria online i zarazem społeczność internetowa, w której swoje prace udostępniają i do której należą topowi fotografowie z całego świata. Przyznawane przez „One Eyeland” nagrody są szczególnie istotne dla fotografów. W skład jury wchodzą uznani artyści z całego świata. – Dobre zdjęcie to takie, które wzbudza emocje, skłania do refleksji i nie pozostawia widza obojętnym – mówi zdobywca pierwszej nagrody w konkursie na najlepszego twórcę światowej fotografii czarno-białej, Szymon Brodziak. I faktycznie twórczość Polaka nie pozostawiła jury (oceniającego blisko 2 000 zgłoszeń z 65 krajów) obojętnym, bo został przez nie wyjątkowo doceniony. Za swoje monochromatyczne prace (Drzewo, Żywopłot, Ballerinas, Rolls-Royce, Noti, Molo, Loop, Labirynt i Ana Portret) uzyskał aż 90 punktów, zdecydowanie wyprzedzając w rankingu pozostałych laureatów.
Nagroda „One Eyeland” to kolejny laur dla Szymona Brodziaka. W 2015 roku dzięki wystawie „Newton.Horvat.Brodziak”, stał się najmłodszym artystą i pierwszym Polakiem, którego prace wystawiono w prestiżowym Muzeum Fotografii – Fundacji Helmuta Newtona w Berlinie. Kolejny rok przyniósł artyście następne sukcesy. W Stanach Zjednoczonych zdobył pierwsze miejsce w kategorii Moda w dwóch konkursach: International Photography Awards (2016) oraz w nagradzającym najlepsze zdjęcia monochromatyczne na świecie Black & White Spider Awards (2016).
Szymon Brodziak, z wykształcenia ekonomista – z pasji fotograf, sam siebie określa mianem „visualtellera”, czyli osoby opowiadającej historie poprzez fotografie. – Myślę czernią i bielą, patrzę w czerni i bieli i widzę kadry czarno-białe – mówi Brodziak. A w jego wyjątkowych, monochromatycznych historiach, które są niczym kadry z nigdy nienakręconych filmów, główną rolę grają kobiety, które, jak sam przyznaje, uwielbia fotografować. To właśnie ich czarno-białe wizerunki, w zaskakujących lokalizacjach i pozach, nie pozostawiają widza obojętnym i sprawiają, że zdjęcia, które Brodziak tworzy do kampanii reklamowych same stają się dziełami o niepowtarzalnym charakterze. Artysta jednak zawsze pozostawia ich interpretację odbiorcy, powtarzając przy tym swoje motto: „Jesteś tym, co widzisz”.
Więcej na: www.oneeyeland.com i www.szymonbrodziak.com