Noo.ma idzie jak burza!

Zaczynali pięć lat temu, mają zaledwie po 30 lat, ubiegły rok zakończyli na poziomie ponad 40 mln zł brutto ze sprzedaży, a teraz jeszcze pozyskali inwestora – polską spółkę bValue Fund, która zarządza funduszami venture capital oraz private equity. Poznańska marka Noo.ma Damiana Golińskiego i Cypriana Bieniarza idzie jak burza. I chce podbić USA!

Marka noo.ma oferuje oryginalne, designerskie meble i akcesoria stworzone z myślą o kreatywnych odbiorcach, m.in. komody, pufy, łóżka i stoły. Jej przełomowe podejście polega na systemach łatwego montażu, zrównoważonym rozwoju i przejrzystych cenach. Od początku swojego istnienia, noo.ma sprzedaje produkty w całej Europie za pośrednictwem e-commerce i jest jedną z najprężniej rozwijających się marek w tej branży. Współpraca partnerska z funduszem bValue, który zarządza funduszami Growth i Early Stage o łącznej wartości 120 mln euro, bez wątpienia jeszcze bardziej przyspieszy jej ekspansję.

– Widzimy ogromny potencjał tej współpracy, nie tylko ze względu na nowe możliwości rozwoju marki, ale również dlatego, że wraz z bValue mamy bardzo spójne postrzeganie biznesu na wielu polach – deklaruje Damian Goliński, CEO & co-founder noo.ma.
 
Z kolei Marcel Animucki, Principal bValue Fund zauważa, że polski sektor meblarski jest bardzo silny i od dłuższego czasu szukał w nim firmy sprzedającej bezpośrednio do klientów indywidualnych. – Noo.ma to unikalne połączenie biznesu z tradycyjnej gospodarki opartego o zdrowe marże oraz startupu z ukierunkowaniem na wzrost poprzez innowacje. Nasz kapitał umożliwi zwiększenie skali działalności, w zrównoważony sposób i na dodatniej marży – komentuje.

Marka nie zdradza na razie kwoty ani warunków finansowania. Jak jednak informuje Monika Mróz, szefowa marketingu w noo.ma,  prawdopodobnie w przyszłości spodziewać się można kolejnych rund finansowania.

Pozyskane pieniądze zostaną wykorzystane na rozbudowę zespołu, kompleksowy rozwój oferty produktowej, istotne zwiększenie stanów magazynowych oraz rozpoczęcie sprzedaży w USA i uruchomienie sprzedaży stacjonarnej.

Magazyn Design Alive

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

ZAMAWIAM

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 49 JESIEŃ 2024

Bootstrapowy start-up 

Do tej pory noo.ma rozwijała się z sukcesami, ale wyłącznie w modelu bootstrapowym, czyli przy wykorzystaniu własnych środków. Udało jej się kontynuować stuprocentowy wzrost rok do roku – ubiegły rok firma zakończyła na poziomie ponad 40 mln zł brutto ze sprzedaży.

– Tak naprawdę przez pierwsze pięć lat spółka w ogóle nie była dofinansowywana. Rozwijała się cały czas organicznie jak śnieżna kula, krok po kroku. Bez żadnego wkładu własnego. Najpierw samodzielnie, a potem wraz z zespołem budowaliśmy firmę i jej wartość, sukcesywnie ją usprawnialiśmy. Poszerzaliśmy ofertę handlową, dodawaliśmy nowe produkty, wzory i kategorie produktowe. Robiliśmy to… jest takie modne słowo: „bootstrapowo”, czyli polegając na własnych możliwościach, własnym sumptem – przekonuje Cyprian Bieniarz.

– W tym roku zamierzamy dobić do poziomu 70-80 mln zł. Wiadomo, że im dalej, tym ta dynamika jest coraz trudniejsza. Ciężko rosnąć co roku, trzy, cztery, pięć razy więcej. To jest wyzwanie. Z drugiej strony dotyka nas też sytuacja geopolityczna i ekonomiczna. Skala kryzysu jest odczuwalna i bez wątpienia wpływa na nas, na klientów i na konsumpcję w Europie i na świecie. Natomiast biorąc pod uwagę poziom, na którym się znaleźliśmy, i sytuację, która jest od nas niezależna, to fantastycznie, że udaje nam się tak rozwijać! – dodaje Damian Goliński.

Outsiderzy z czystą kartą

Rozwój krok po kroku

Wejście na rynek w Stanach Zjednoczonych nastąpi już w drugim półroczu 2023 roku, pracę nad tym posunięciem marka rozpoczęła jeszcze zanim dostała dofinansowanie.

O perspektywach rozwoju na tym rynku mówi Monika Mróz: – Rynek amerykański jest bardzo duży, a marek takich jak nasza jest niewiele. Regularnie otrzymujemy zapytania, kiedy nasze produkty będą tam dostępne. Barierą była skomplikowana i kosztowna logistyka, w tym duże ryzyko uszkodzeń transportowych, dlatego zaczynamy małymi krokami, oferując początkowo jedynie mniejsze meble i akcesoria. Jeżeli nasza oferta się przyjmie, to pójdziemy dalej i rozszerzymy ofertę.

– Docelowo chcielibyśmy mieć w Stanach własny magazyn i współpracować z producentami na miejscu w podobnym modelu, jak robimy to w Polsce – ujawnia Monika Mróz.

Marka noo.ma nie podaje jeszcze lokalizacji, ale planuje także przetestowanie formuły retailowej. Sklep stacjonarny będzie bardzo związany stylistycznie z lekkością i kreatywnością, z jaką kojarzy się marka i prawdopodobnie nie będzie zlokalizowany w Polsce, ale w jednej z europejskich stolic. Szczegółowe informacje zostaną podane w połowie roku.

Marka nooma

Marka noo.ma

Brand stworzyli w 2017 roku Damian Goliński i Cyprian Bieniarz. W 2022 roku firma osiągnęła przychód netto na poziomie około 35 mln zł. Marka wyróżnia się  w branży wyposażenia wnętrz modelem biznesowym D2C, czyli opartym o e-commerce. Dotychczas noo.ma dostarczyła produkty do ponad 40 tyś. klientów detalicznych oraz biznesowych w 20 krajach (w tym: Oysho, Nike, Isabel Marant, Hilton, Gymshark, Santander, COS, BMW, Allianz).

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Kreatywnie pod wynajem

Kreatywnie pod wynajem

Poznań | 11 kwietnia 2018

Apartamenty Kopernika 10 to trzy mieszkania pod wynajem projektu noo.ma spaces

Meble zrodzone z miłości do detalu

Noo.ma

Poznań | 30 listopada 2017

Meble zrodzone z miłości do detalu.