Polskie wzornictwo wraca do Brazylii, a to za sprawą kolejnej odsłony wystawy „The Spirit of Poland”. Otwarcie 14 sierpnia podczas DW! São Paulo Design Weekend.
„The Spirit of Poland” to wystawy i wydarzenia towarzyszące, podczas których spotyka się młode pokolenie twórców i gdzie design staje się elementem promocji polskiej kreatywności. Pierwszym z serii wspólnych przedsięwzięć, zorganizowanym dzięki współpracy projektantów z Ambasadą RP w Japonii, był udział The Spirit of Poland w Tokyo Designers Week 2010. Dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza wystawa miała swoją kontynuację w 2011 w trakcie 100% Design w Londynie oraz Tokyo Designers Week. Zeszłoroczna odsłona miała miejsce w Brazylii podczas DW! São Paulo Design Weekend.
Tym razem polskie wzornictwo będzie promować kilkanaście marek, które odbiorcy w Ameryce Południowej mają przybliżyć nie tylko historię i rozwój polskiej kultury materialnej ale także jej współczesny status. Przygotowanie ekspozycji to efekt współpracy z Culture.pl a także z MADE – brazylijskim forum promocji designu. – W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiektów stanie się historia poszczególnych marek, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i procesem jego powstawania. Dodatkowym sposobem na wyrażenie idei wydarzenia i wartości zawartych w wystawie będzie specjalnie zaprojektowana dla „The Spirit of Poland” identyfikacja zapachowa – zapewniają organizatorzy.
Na São Paulo Design Week zostaną zaprezentowane bardzo różnorodne produkty i projekty stworzone przez firmy działające w różnych modelach biznesowych. Pierwsza grupa marek opiera swój model na pracach badawczych nad technologią czy też produkcją, a trzonem działalności tych firm są patenty, unikalne rozwiązania technologiczne. Wśród nich znajdują się Zieta Prozessdesign, Custom i Nobile. Drugą grupą firm są studia projektowe, które opracowały i wdrożyły własny produkt – między innymi marki biżuterii Takk i Pet Petits. Kolejną grupę stanowią studia projektowo-produkcyjne, które wdrażają autorskie produkty pod swoją marką tak jak: Kosmos Project, Malafor i Tabanda. Czwartym typem firm są te, których działalność od początku opiera się na produkcji, a projektowanie jest wykorzystywane przez założycieli firmy w świadomy sposób. Taki model zaprezentowany jest m.in. na przykładzie nowego oświetlenia Kafti. Dodatkowo ciekawymi zjawiskami, jakie można zaobserwować wśród prezentowanych koncepcji marek są reprezentowane przez Vzór ożywianie projektów – ikon polskiego designu w nowej odsłonie oraz tworzenie modelu biznesowego związanego ściśle z działaniem na korzyść osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które charakteryzuje markę WellDone®.
Marki biorące udział w edycji São Paulo: Agnieszka Bar, Custom, Designlab, Kafti, Kosmos Project, Malafor, MOA, Nobile, Pani Jurek, Pet Petits, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl
Prezentowana w czasie DW! São Paulo Design Weekend ekspozycja będzie pierwszą tegoroczną odsłoną „The Spirit of Poland” w Brazylii. Kolejna odbędzie się w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii.
Więcej: www.culture.pl, www.spiritofpoland.pl