Jakość. Pozwala marzyć, kreować własny wizerunek, podkreśla status społeczny. Sprawia przyjemność. Zamiast jednak podążać za najnowszymi trendami, warto postawić na unikatowość, ponadczasowość i oryginalność: one zawsze są w cenie. Strój to komunikat wysyłany do otoczenia, a nasze decyzje konsumenckie wpływają na otaczający nas świat. Bo w życiu liczy się jakość, a nie ilość.
Anna Orska
Anna Orska, znana projektantka biżuterii, wprowadziła do sprzedaży wegańskie torebki wykonane z jabłek, winogron czy ananasa i mango. Odpowiednio obrobione stały się materiałami, które pod kątem użyteczności i estetyki nie odbiegają od skór zwierzęcych. W dotyku nie poczujesz różnicy, ale ona istnieje! – Cały projekt trwał dwa lata. Szukaliśmy odpowiednich firm, testowaliśmy próbki, trudziliśmy się nad konstrukcją, bo wymarzyłam sobie dosyć skomplikowane kształty – opowiada Orska. „Vivo” jest pierwszą w Polsce kolekcją torebek, do stworzenia której wykorzystano aż sześć różnych skór wegańskich. Materiały wyprodukowano w różnych zakątkach świata z troską i poszanowaniem środowiska. Wykorzystano do tego surowce będące efektem ubocznym innych procesów – na przykład produkcji soków jabłkowych lub wina. Kolekcja jest limitowana, a dodatkowo każdą torebkę opatrzono indywidualnym numerem.
Anna Ławska
Projekty Anny Ławskiej to różnorodne historie zapisane w przedmiocie. Projektantka poszukuje inspiracji we wzorach zapamiętanych w przeszłości, codziennych chwilach i współczesnych trendach. Wydobywa z nich subtelność i siłę, aby następnie zapisać je w delikatnej formie biżuterii. Do historii autorka odwołuje się także, wykorzystując tradycyjne techniki złotnicze i powracając do rytuałów pracy ręcznej. Dzięki temu każdy element jest niepowtarzalny.
Kust
Jedyna polska marka skupiona wyłącznie na męskiej bieliźnie. Wyróżnia się minimalistycznym i ponadczasowym designem, i jest produkowana w zrównoważony sposób. Kust oferuje zarówno slipy, jak i bokserki, i to w różnych krojach i kolorach. Założycielem firmy jest Jakub Stachowiak z Sopotu.
Urchynn
Niewielka marka, która w świadomy i odpowiedzialny sposób projektuje i tworzy skórzane torebki. Założycielka, Martyna Rokicińska, do swoich projektów używa ciuchów vintage ze skóry naturalnej (poluje na nie w lumpeksach) oraz skórzanych ścinek z różnych manufaktur. Martyna nie tylko projektuje torebki, ale także sama je szyje w swojej domowej pracowni. Niektóre wzory powstają tylko w jednym egzemplarzu. Unikaty!
Natula
Wyobraź sobie garderobę, w której wszystko do siebie pasuje formą i kolorem, jest na tyle uniwersalne, że sprawdza się na co dzień, ale dzięki dodatkom przechodzi metamorfozę i staje się idealne na specjalne okazje. Inspiracją do stworzenia „Szafy Kapsułowej” była taka właśnie bliskość światów i materiałów. Natula to wrocławska marka założona przez Natalię Marczak. Jej motywem przewodnim są naturalne materiały.
Unbroken
Kolekcja Katarzyny i Inez Vicher jest hołdem, a zarazem manifestem współczesnej kobiecości. Odważnej, wolnej, a nade wszytko niezłomnej. Motywem przewodnim serii są wariacje na temat falban, wiązań, przeskalowanych kokard. Charakterystyczne ilustracje wyrażają szaleństwo emocji i nawiązują do twórczości Fridy Kahlo. Projektantki inspirowały się nie tylko sztuką meksykańską, ale także muzyką: rockowymi brzmieniami zespołu Radiohead.
***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki! Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!