Pomysł pojawił się wiosną ubiegłego roku, a w zimie pierwsze produkty pojawiły się w sprzedaży. Wisłaki to pierwsza marka modowa zapoczątkowana crowdfundingiem.
Dzięki wsparciu społecznościowemu Dominika Naziębły i Łukasz Gosławski uzbierali pieniądze a następnie wystartowali z premierową kolekcją ubrań Wisłaki. Ona absolwentka Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, on aktor Teatru Nowego w Łodzi. Za projekt ekologicznych ubrań odpowiada Dominika. Uważa, że moda to narzędzie do przekazywania wartości, dlatego też ciuchy zostały przygotowane z poszanowaniem środowiska.
Wszystkie ubrania wykonano z organicznej bawełny gots. Marka wyróżnia się minimalistyczną stylistyką. Monochromatyczne biele i czernie zdobią wyłącznie ręcznie naniesione nadruki. Ilustracje zrealizowane przez Agatę Dudek i Gosię Nowak to podobizny ośmiu nadwiślańskich zwierząt, które wpisane są w rejestr ochronny. Wśród nich znajdziemy – zimorodka, bobra, wydrę, kormorana czy orła bielika.
W inicjatywie ważny jest aspekt wsparcia środowiska. Część dochodów trafia do Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków (OTOP), by pomóc chronionej tam zwierzynie.
Kolekcja składa się z bluz, bluzek oraz T-shirtów przeznaczonych dla każdego użytkownika, a także dziecięcych body, pajacyków i spodni.
Ceny: 99-259 zł. Więcej na: www.wislaki.com