Pierwszy salon Reserved w Mediolanie

Jesienny spacer skąpaną w słońcu mediolańską Corso Vittorio Emanuele II? To prawdziwa przyjemność. Daje bowiem poczucie obcowania z tym, co w modzie i designie na świecie najlepsze. To właśnie tu znaleźć można najbardziej intrygujące marki odzieżowe, które często lokują się w butikach i sklepach o równie ciekawych wnętrzach. Do tego grona dołączył właśnie nowy sklep – Reserved w Mediolanie. Polski brand otworzył salon we włoskiej stolicy mody i to przy najważniejszej alei miasta.

Reserved w Mediolanie? To zobowiązuje. Tu nie można pokazać dobrej kolekcji. Tu trzeba pokazać wszystko to, co się ma najlepsze. Z takiego właśnie założenia wyszła firma LPP, właściciel marki. Reserved w Mediolanie musiał być wyjątkowy.

Za design wnętrza mierzącego aż 900 m kw. sklepu odpowiada Studio 1:1. Pracownia znana jest z wielu ciekawych i nagradzanych projektów. Doceniana jest też za interdyscyplinarne podejście do stawianych zadań.

Mediolański sklep zaprojektowano bezsprzecznie z klasą. Włoską klientelę wita przyjazne i neutralne wnętrze, wypełnione naturalnymi akcentami – nawiązującą do korzeni wikliną oraz rodzimą roślinnością.

Magazyn Design Alive

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

Mediolański butik zbudowano zgodnie z zasadami nowo wdrażanego przez Reserved konceptu wnętrzarskiego. Tu najważniejsze mają być doznania towarzyszące dokonywanym zakupom. Sprzyja im nowy układ ekspozycji.

– Cechami charakterystycznymi sklepów Reserved są dostępność, otwartość i mobilność. Nastrój zaprojektowanego wnętrza jest łagodny w wyrazie i spokojny. Tworzy przy tym przestrzeń dla atrakcyjnej ekspozycji odzieży – informują architekci ze Studio 1:1.

Za punkt honoru postawili sobie stworzenie miękkich form, by stworzyć przyjemną atmosferę sprzyjającą wyciszeniu. Właśnie dlatego dominującym materiałem we wnętrzu mediolańskiego sklepu jest gruboziarnista struktura tynku mineralnego na bazie wapna gaszonego, z mączką trawertynowo-marmurową. Całość tworzy ciepły i przyjemny odcień bieli z dodatkiem kruszyw naturalnych.

Projekt konceptu zakłada tworzenie otwartych i zachęcających do wejścia przestrzeni. Widać to już przy wejściu po całkowicie otwartej witrynie. Sygnalizuje ona dostępność przestrzeni sklepu i zdaje się zapraszać do niej.

Zadbano też o ekologię, inwestując w bardziej energooszczędny system zarządzania oświetleniem. Jest on nie tylko przyjazny środowisku, ale i emituje światło, w którym dobrze czuje się każdy.

– Miękkie światło stanowi ważny element strefy przymierzalni, uzyskany dzięki zastosowaniu podświetlonego linitu – zaznaczają architekci sklepu.

Główną salę zaaranżowano na zasadzie zestawień bryłowych w formie elementów takich jak stoły i podesty o dębowym wykończeniu. Lekkości dodają meble skonstruowane na podstawie okrągłych i prostokątnych profili.

– Duża część mebli i elementów dekoracyjnych podkreślona jest dodatkowo miękkim podświetleniem, stanowiącym zarówno rozrzeźbienie przestrzeni, jak i doświetlenie odzieży – wyjaśniają projektanci wnętrza i podsumowują: Proces zmian zarówno w organizacji architektury, jak i handlu jest reakcją na zmieniające się oczekiwania i wymagania przyszłych klientów.

Nowy koncept sklepu to także udogodnienia związane ze strategią sprzedaży omnichannel. Dzięki nim klienci będą mogli otrzymywać swoje zamówienia prosto z magazynu zlokalizowanego na terenie salonu.

Na otwarcie nowego sklepu przygotowano również nową kolekcję o nazwie Ciao Milano!. Marka postanowiła przywitać się z mieszkańcami miasta mody kolekcją ubrań i akcesoriów. Jak ją scharakteryzować?

Reserved w Mediolanie delikatnie nawiązuje do polskiej kultury

– Tu stare spotyka się z nowym, Wschód miesza się z Zachodem, nowoczesność zderza się z tradycją. Premium jakości oraz oszczędna kolorystyka kolekcji z akcentem czerwieni tworzą kobiece, a jednocześnie typowo miejskie sylwetki. Propozycje te zgrabnie budują całą sezonową szafę, oferując ubrania zarówno na dzień, jak i na specjalną okazję – mówi Anna Sołtys, Dyrektorka Biura Projektowego Reserved w Warszawie odpowiedzialnego za kolekcję.

Podobnie jak i wnętrze sklepu, projekty delikatnie nawiązują do polskiej kultury. Jedną z inspiracji jest wariacja na temat haftów kaszubskich, oryginalnie kaszëbsczi wësziwk, z charakterystycznymi motywami zdobniczymi kwiatów.

Zobaczcie, jak wygląda ambasada polskiej mody w stolicy włoskiego designu. Warto dodać, że autorem zdjęć jest Paolo Abate. To znany fotograf wnętrz publikujący w czołowych magazynach, takich jak Elle, AD, GQ. Wrażenie robią prace, na których portretuje wnętrza starożytnych pałaców czy opuszczonych willi.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Tworzymy odwołując się do tożsamości miejsca

DOKI

Gdańsk | 22 czerwca 2018

Nowa marka założona przez architektów Studio 1:1.