Remedium na skrajności

Holender Ruben de la Rive Box i Golnar Roshan, która ma irańsko-australijskie korzenie, poznali się w 2011 roku w amsterdamskiej pracowni Marcela Wandersa. Studio Rive Roshan założyli w Londynie w kolejnym roku, a po pięciu latach otworzyli także filię w Amsterdamie.

Specjalizują się w projektowaniu graficznym, wnętrz i produktów. Badają innowacyjne zastosowania materiałów, aby projektować haptyczne, atrakcyjne produkty dla współczesnego, cyfrowego pokolenia.

Filozofia ich projektowania opiera się na słowach poety Khalila Gibrana: „Praca to uwidoczniona miłość”.

Magazyn Design Alive

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

W ramach Design Miami 2023 razem Rademakers Gallery zaprezentowali wystawę „The Space in Between”. Seria kolorowych obiektów zmieniających się pod wpływem światła podkreśla łatwość zmiany punktu widzenia.

– Kiedy wywołujemy u ludzi emocje, otwierają oni swoje umysły, patrzą na otoczenie z większą uwagą i empatią oraz dokonują lepszych i bardziej postępowych wyborów – mówi Golnar.

Wystawa została pomyślana jako remedium na spolaryzowany świat, w którym żyjemy. W czasach naznaczonych podziałami twórcy obrazują to zjawisko, wykorzystując dualizm światła i ciemności, zmierzchu i świtu, jesieni i wiosny, aby pokazać, że w polaryzacji nie chodzi o skrajności. Są to różne wektory tej samej siły, z bogatym, pełnym niuansów i tętniącym życiem pomiędzy.

Rive Roshan

W centrum uwagi projektanci postawili obiekt – „Space in Between Tables”, szklany stół podzielony na dwie połowy: ciemną i jasną. Obie części łączą się poprzez odbicia i otoczenie, rozpraszając światło i sugerując ruch, niczym falująca woda zrobiona z kolorowego, fakturowanego szkła.

W serii „Polarity Panels” Rive Roshan ukazują, że polaryzacja to nie skrajności, lecz bogaty świat między biegunami. Teksturowane panele szklane, podzielone linią, tworzą jedną harmonijną całość.

Projektanci bawią się również materiałami: szklane obiekty są proste w formie, ale złożone w kolorze, a te z bardziej naturalnych materiałów mają skomplikowane struktury. Przykładem są naczynia „Voices” wykonane w technologii druku 3D z piasku, przypominające wirujące, plisujące spódnice tańczących sylwetek.

Więcej reprezentantów niepokornej sceny designu kolekcjonerskiego prezentujemy w 48. wydaniu magazynu „Design Alive”. Zamów w prenumeracie lub w wersji cyfrowej!

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

Nadzieja w Słońcu

Nadzieja w Słońcu

Amsterdam | 6 marca 2023

Marjan van Aubel swoje projekty opiera na energii słonecznej