Holender Ruben de la Rive Box i Golnar Roshan, która ma irańsko-australijskie korzenie, poznali się w 2011 roku w amsterdamskiej pracowni Marcela Wandersa. Studio Rive Roshan założyli w Londynie w kolejnym roku, a po pięciu latach otworzyli także filię w Amsterdamie.
Specjalizują się w projektowaniu graficznym, wnętrz i produktów. Badają innowacyjne zastosowania materiałów, aby projektować haptyczne, atrakcyjne produkty dla współczesnego, cyfrowego pokolenia.
Filozofia ich projektowania opiera się na słowach poety Khalila Gibrana: „Praca to uwidoczniona miłość”.
W ramach Design Miami 2023 razem Rademakers Gallery zaprezentowali wystawę „The Space in Between”. Seria kolorowych obiektów zmieniających się pod wpływem światła podkreśla łatwość zmiany punktu widzenia.
Wystawa została pomyślana jako remedium na spolaryzowany świat, w którym żyjemy. W czasach naznaczonych podziałami twórcy obrazują to zjawisko, wykorzystując dualizm światła i ciemności, zmierzchu i świtu, jesieni i wiosny, aby pokazać, że w polaryzacji nie chodzi o skrajności. Są to różne wektory tej samej siły, z bogatym, pełnym niuansów i tętniącym życiem pomiędzy.
W centrum uwagi projektanci postawili obiekt – „Space in Between Tables”, szklany stół podzielony na dwie połowy: ciemną i jasną. Obie części łączą się poprzez odbicia i otoczenie, rozpraszając światło i sugerując ruch, niczym falująca woda zrobiona z kolorowego, fakturowanego szkła.
W serii „Polarity Panels” Rive Roshan ukazują, że polaryzacja to nie skrajności, lecz bogaty świat między biegunami. Teksturowane panele szklane, podzielone linią, tworzą jedną harmonijną całość.
Projektanci bawią się również materiałami: szklane obiekty są proste w formie, ale złożone w kolorze, a te z bardziej naturalnych materiałów mają skomplikowane struktury. Przykładem są naczynia „Voices” wykonane w technologii druku 3D z piasku, przypominające wirujące, plisujące spódnice tańczących sylwetek.