Ikoniczna hiszpańska marka słynie z porcelanowych figur, ale salon Lladró w Warszawie to całe spektrum porcelany artystycznej – designerskie oświetlenie, dodatki wnętrzarskie, a także biżuteria.
Twórczą pasję, z jaką powstają figury Lladró cenią kolekcjonerzy i miłośnicy z całego świata. Dla miłośników klasyki, marka oferuje kolekcje inspirowaną mitologią i historią. Figurki baletnic, greckich bogów, średniowiecznych rycerzy przykuwają uwagę bogactwem detali i historyczną dokładnością. Tradycyjne rzemiosło łączy się jednak w Lladró także z nowoczesnym designem i odważniejszą stylistyką.
Nowootwarty showroom Lladró oferuje liczne serie – w tym także limitowane, figury inspirowane światem emocji czy przyrody, uniwersum wierzeń z różnych regionów świata oraz kultur, szczególnie hiszpańskiej. Miłośnicy porcelany znajdą tu także odważne pomysły i współczesną estetykę, dzieła artystów eksperymentujących z nowymi wyrazistymi rozwiązaniami, kolorami i wykończeniami.
Warszawski salon Lladró
Dialog ze współczesnymi trendami obejmuje współpracę z designerami i twórcami, jak m.in. Jaime Hayon, Paul Smith, Rolito, Gary Baseman, Marcel Wanders, czy Aleksandra Żeromska, z których każdy nadaje obiektom z porcelany osobisty, artystyczny rys.
Warszawski flagowy salon Lladró zlokalizowany jest przestrzeniach budynku będącego siedzibą Komisji Nadzoru Finansowego (HRA Architekci). Znajdziemy tu przedmioty reprezentujące różnorodność stylistyczną marki: począwszy od klasycznych figur odwołujących się do świata emocji i uczuć, przez nawiązujące do tradycji serie limitowane, nowoczesne porcelanowe rzeźby, designerskie obiekty i oświetlenie.
Marka z 70-letnią historią
Figurki Lladró wykonywane są w hiszpańskiej Walencji, w jedynej fabryce marki na świecie. Naturalne surowce – kaolin, skaleń i kwarc – pochodzą głównie z Hiszpanii, dzięki temu marka może poszczycić się zrównoważonym podejściem do procesu produkcji.
Wykorzystując tradycyjny materiał, jakim jest porcelana, proponowali obiekty wykraczające także poza obszar kultury stołu. Smukłe linie, złożone detale, często sprawiające wrażenie ruchu przeczącego prawom fizyki szybko znalazły swoich entuzjastów. Nie bez znaczenia dla tworzenia się stylu marki były także aspekty technologiczne. Rewolucyjna metoda pojedynczego wypalania zastąpiła proces trzyetapowy, co z kolei wpłynęło na charakterystyczną pastelową paletę barw Lladró.
Przez siedem dekad funkcjonowania, marka wykształciła własny język rozpoznawalny na całym świecie. Choć wśród europejskich wytwórni istnieją inne o dłuższej tradycji, jednak to właśnie ta stosunkowo młoda firma zwraca uwagę charakterystycznym DNA.