Pierwszy showroom Ciarko Design już zaprasza! Wnętrze jest przemyślane w każdym szczególe i powstało w oparciu o współpracę głównie z polskimi producentami.
W Warszawie, przy Placu Konesera 6 – na terenie Centrum Praskiego Koneser – otwarty został pierwszy showroom polskiej firmy produkującej okapy kuchenne – Ciarko Design. Na kosmicznie zaaranżowanej przestrzeni można obejrzeć i przetestować najważniejsze kolekcje producenta z Sanoka.
Autorem projektu 130-metrowego showroomu jest Smart Design Expo, a za motyw przewodni posłużył kosmos. – Chcieliśmy zaaranżować tę przestrzeń tak, by nie była zupełnie oczywista, czyli kuchnia i okap, kuchnia i okap – mówi Zuzanna Ziarko-Gähler, brand manager Ciarko Design. – Zastanawialiśmy się więc, czym jest dla nas kuchnia i uznaliśmy, że… kosmosem! A obecne w nim czarne dziury mogą się kojarzyć z funkcjonalnością okapów. Podobnie, jak one pochłaniają cząsteczki tego, co unosi się dookoła – dodaje.
I rzeczywiście, zarówno kolorystyka, jak i kształty przywodzą na myśl kosmiczne skojarzenia. Choćby zainstalowana w witrynie artystyczna instalacja. Eyecatcher: mieniących się w kolorze różowo-złotym 150 blaszek, które w dynamiczny sposób odzwierciedlają pracę okapu. Ruch towarzyszący filtracji cząsteczek powietrza. Dostrzec można również – także w estetyce okapów – kształty księżyca w różnych jego fazach.
Wnętrze jest przemyślane w każdym szczególe i powstało w oparciu o współpracę głównie z polskimi producentami. Dotyczy to zarówno mebli, jak również materiałów wykończeniowych i dekoracji. Dominują surowy beton i lastryko. Jedna ze ścian wykończona jest skórą, a uwagę przyciągają artystyczne grafiki. Centralny punkt zajmuje stół z nogą, o którą opiera się masywne koło. Nad nim zainstalowane są okapy z najpopularniejszych kolekcji Ciarko Design.
Kolorystyka showroomu nie jest przypadkowa. – Zależało nam na spójności, dlatego kolory w showroomie są takie, jak naszych okapów – opowiada Zuzanna Ziarko-Gähler. – Na przykład złoty czy różowo-złoty, nad którym długo pracowaliśmy, by był elegancki i nieoczywisty.
Showroom prezentuje najważniejsze kolekcje okapów, począwszy od tych będących elementem ozdobnym i widocznym, często znajdującym się w centralnym punkcie kuchni, poprzez okapy półwidoczne, na zintegrowanych, sufitowych i podszafkowych, a tym samym niewidocznych skończywszy. Produkty można testować i poznać bliżej ich funkcjonalności. Na przykład ciche, bezszczotkowe silniki, które sprawiają, że na pierwszym biegu nie słychać ich pracy, a przy tym są one energooszczędne, mieszczące się w klasie energetycznej A+. Część okapów ma sterowanie przy pomocy gestów – o tyle pomocne, że gdy mamy brudne ręce podczas przyrządzania posiłków, pozwalają włączać urządzenia bezdotykowo. Okapy mają też wmontowane oświetlenie LED, pozwalające na sterowanie barwą w trzech stopniach: od tej wspomagającej pracę w kuchni, po przyciemnioną, budującą przyjemny nastrój.
Showroom Ciarko Design pomyślany jest też jako miejsce prezentowania nowych kolekcji, w którym klient może dotknąć i poznać produkt. – To również przestrzeń, do której zapraszamy architektów, biura projektowe i projektantów wnętrz – mówi Zuzanna Ziarko-Gähler. – Będziemy organizować cykliczne spotkania czy szkolenia, choćby z montażu okapów, który nie zawsze jest prosty – dodaje.
Ciarko Design od 30 lat należy do liderów wśród europejskich producentów okapów. Według przeprowadzonych przez firmę badań w Polsce, okap tej marki znajduje się, w co drugim domu, ale aż 70 proc. produkcji trafia za granicę. Wszystkie modele powstają w podkarpackim Sanoku. Firma dysponuje parkiem maszynowym i laboratorium, w którym kontrolowane są parametry techniczne, podzespoły i gotowe urządzenia. Codziennie wytwarzanych jest 3500 okapów, a roczna produkcja sięga już niemal 1 mln sztuk.