Siemens Future Living Award

Warszawa | ER

24 czerwca 2013 | Architektura | Design | Ludzie | Styl życia | Wydarzenia |

Jak będziemy mieszkać w przyszłości? Jak zmieni się przestrzeń mieszkalna i wygląd AGD? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania stało się punktem wyjścia dla ogłaszanego właśnie przez markę Siemens konkursu. By wziąć w nim udział, należy przygotować projekt kuchni przyszłości. „Design Alive” jest patronem medialnym Siemens Future Living Award.

Jak będziemy mieszkać w przyszłości? Jak zmieni się przestrzeń mieszkalna i wygląd AGD? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania stało się punktem wyjścia dla ogłaszanego właśnie przez markę Siemens konkursu. By wziąć w nim udział, należy przygotować projekt kuchni przyszłości. „Design Alive” jest patronem medialnym Siemens Future Living Award.

Hasło marki „Siemens. The future moving in”, stało się źródłem koncepcji zorganizowania konkursu dla biur projektowych, studiów kuchennych, niezależnych architektów oraz projektantów. Siemens, jako ekspert w obszarze globalnych technologii i wzornictwa, zaprasza do świata innowacji, inspirując do pracy nad zgłoszeniem konkursowym. Pochodzący z 1926 r. koncept nowoczesnej kuchni do zabudowy według Margarete „Grete” Schütte-Lihotzky stanowi dziś dowód rewolucji, jaka, przeszło 100 lat temu, dokonała się w projektowaniu i sposobie myślenia o kuchni . Dzięki temu polepszyła się organizacja miejsca pracy, a także komfort użytkowania sprzętów znajdujących się w jej pomieszczeniu. – Siemens Future Living Award jest doskonałą okazją do tego, by stworzyć wizję przestrzeni mieszkalnej i kuchennej, uwzględniając jej najważniejsze funkcje. Z niecierpliwością oczekujemy na projekty konkursowe, których źródłem inspiracji będą innowacje, tak silnie wpisane w filozofię marki Siemens – komentuje Anna Drozdowska, Head of Brand Communication w firmie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Nadsyłanie projektów konkursowych poprzedza rejestracja na stronie: www.future-living-award.pl dostępna do 31 sierpnia br. Po zakończeniu etapu rejestracji, wszyscy uczestnicy w ciągu dwóch miesięcy mogą przesyłać swoje prace. Najlepsze trzy projekty wybierze siedmioosobowe jury, które tworzyć będą: dr Krystyna Łuczak-Surówka (krytyczka wzornictwa), Maciej Zień (designer i projektant wnętrz), Eliza Mórawska (autorka kulinarnego bloga WhitePlate), Małgorzata Szczepańska (redaktor naczelna magazynu Elle Decoration), Mirosław Nizio (architekt), Adam Pulwicki (architekt i projektant), Gosia Rygalik (projektantka).

Prace będą oceniane pod kątem wielu kryteriów, takich jak np.: innowacyjność, wartość użytkowa projektu, czy aspekt ekologiczny. Zwycięzca otrzyma 15 tys. zł, laureat drugiego miejsca – 7 tys. zł oraz weekend w luksusowym hotelu, zaś autor projektu, który zdobędzie trzecie miejsce – 3 tys. zł. W konkursie jury przyzna również trzy wyróżnienia w postaci sprzętów z linii śniadaniowej Siemens Sensor for Senses, a dla pierwszych 25. zgłoszeń „Design Alive” przygotuje roczną prenumeratę magazynu.

Patronat medialny nad konkursem objęły magazyny: „Design Alive” oraz „Elle Decoration”, a także portal DomiDeco. Miejscem gali finałowej, zaplanowanej na styczeń 2014 r., będzie Mysia3.

Promocja konkursu obejmuje także fanpage marki Siemens na Facebook’u, stronę marki www.siemens-home.pl oraz informacje na portalach dla architektów i w blogosferze.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: