– Chcieliśmy przede wszystkim sobie udowodnić, że w Polsce można realizować wymagające techniczne projekty – mówi Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna VANK. – Ten fotel, nad którym nie ukrywam prace trwały długo, spełnia nasze oczekiwania jeżeli chodzi o jakość, funkcjonalność, ale także formę.
Od kiedy w 2012 roku fotel gabinetowy WOODI otrzymał nagrodę Red Dot, a kilka lat później VANK_move statuetkę IF Design Award, można było się spodziewać, że zespół VANK będzie chciał zmierzyć się z trudnym i wymagającym technicznie projektem, jakim jest fotel obrotowy. Rezultatem jest właśnie wchodzący na rynek VANK_V6, który wyróżnia się mocną i dynamiczną stylistyką, a także mechaniką, która przewiduje upodobania i potrzeby różnych użytkowników.
Inspiracją dla zespołu był rytm miasta, z jego nowoczesną architekturą oraz dynamiczne, sportowe samochody, które zachwycają nie tylko linią, ale również swoimi osiągami. – Pomyśleliśmy, że dobry fotel do pracy powinien stanowić dla niej siłę napędową, stąd inspiracja motoryzacyjna: wyrazistość, mocne techniczne akcenty, ale także lekkość, którą wprowadza przezierne oparcie z geometrycznym wzorem – mówi Wojciech Wołczyk, projektant VANK.
Nowy fotel z szybkimi samochodami łączy również aluminium, które gwarantuje jakość, lekkość i trwałość. – Z aluminium wykonany jest tragarz oparcia, podstawa i nośniki podłokietników. Te komponenty zapewniają wytrzymałość fotela, a w warstwie wizualnej dodają mu technicznego, srebrzystego szlifu – twierdzi Tomasz Włodarczyk, konstruktor VANK.
W zakresie ergonomii największymi atutami VANK_V6 są: skala regulacji wysokości oparcia, przeznaczona zarówno dla niskich, jak i nieprzeciętnie wysokich osób oraz regulacja siły nacisku na oparcie. Można je ustawić tak, by skutecznie podpierało plecy silnego mężczyzny jak i pozwalało się odchylić delikatnej kobiecie. Duży wybór tapicerek oraz kolorów elementów aluminiowych pozwoli podkręcić VANK_V6 w takim kierunku, w jakim odpowiadać będzie indywidualnym upodobaniom.
Więcej: www.vank.pl