Pentagram przeprowadził rebrending Rolls-Royce’a, aktualizując logo i kultowy emblemat Spirit of Ecstasy. Prace nad nową tożsamością wizualną marki luksusowych samochodów trwały rok. Odświeżenie wizerunku ma pomóc przyciągnąć producentowi samochodów młodszych klientów.
Rebrendingowi podane zostało nie tylko samo logo marki, ale też sama figurka Spirit of Ecstasy (zaprojektowana przez rzeźbiarza Charlesa Robinsona Sykesa w 1911 roku) przedstawiająca kobietę pochyloną do przodu z wyciągniętymi do tyłu ramionami, która widoczna jest na masce większości samochodów Rolls-Royce. – Emblemat był zbyt złożony, aby można go było używać w formatach cyfrowych i nie był już nowoczesny – powiedziała partnerka Pentagramu Marina Willer.
Zaktualizowane logo będzie teraz wyznaczać tożsamość marki. Zastąpi chromowaną „odznakę honorową” z podwójnym R, używaną wcześniej jako ikona na platformach cyfrowych, takich jak Instagram. Zmiana wizerunku ma również pomóc odróżnić Rolls-Royce Motor Cars od firmy inżynieryjnej Rolls-Royce. Jest ona jest znana przede wszystkim z produkcji silników lotniczych i która również wykorzystuje monogram RR.
Pentagram to firma projektowa założona w 1972 roku przez Alana Fletchera, Theo Crosby’ego, Colina Forbesa, Kennetha Grange’a i Mervyna Kurlansky’ego przy Needham Road, Notting Hill w Londynie. Pentagram ma biura w Londynie, Nowym Jorku, San Francisco, Berlinie i Austin w Teksasie.
Więcej na: www.rolls-roycemotorcars.com i www.pentagram.com
Polecamy również nasz reportaż: Rolls-Royce. Z wizytą w fabryce emocji
***
Trendy, inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu i ciekawe rozmowy wprost do Twojej skrzynki! Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco!