Kiedy street art spotkał design

Marka Starium.cx zaprezentowała swoją siódmą, kapsułową kolekcję zatytułowaną [Multidiscxplinary*]To pierwsze tego typu połączenie streetwearowej mody i elementów wyposażenia wnętrz ze sztuką młodych, uznanych na całym świecie polskich artystów, wywodzących się z nurtu urban art. 

W grupie zaproszonych do współdziałania twórców znaleźli się: Łukasz Habiera znany jako Nawer, Łukasz Berger czyli Cekas, a także rzeźbiarz Bartosz Janczak. Stworzyli oni unikalne obiekty oraz artworki, które zostały zaprezentowane w wyjątkowej przestrzeni Star[]oom oraz zreprodukowane na ubraniach kolekcji.

Magazyn Design Alive

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

 

Pierwszym z obiektów, który powstał w ramach tej oryginalnej współpracy jest szafka na gramofon oraz kolekcję vinyli.  Za design oraz projekt odpowiedzialne jest studio architektoniczne r-m studio reprezentowane przez Marzenę Radkiewicz – Metko oraz Przema Metko.

STARIUM.CX_designalive

Minimalistyczna szafka została wykonana z najwyższej jakości sklejki brzozowej z przesuwnymi frontami, na których swoją pracę stworzył Nawer. Jego artwork jest także zreprodukowany na czarnym t-shircie kolekcji. 

Drugim obiektem kolekcji jest obraz Cekasa, będący graficzną reinterpretacją logotypu marki. Obraz powstał na płótnie lnianym, a sama grafika przy użyciu wysokiej jakości farby akrylowej w sprayu.  

STARIUM.CX_designalive

Ostatnim przedmiotem w kolekcji jest imponujący mebel: dekonstruktywistyczna 3-metrowa ławka z leżanką, która została zaprojektowana przez Bartka Janczaka. Grafika rzeźby, która została również naniesiona na tył grafitowego t-shirtu.

Elementem  kolekcji jest też bluza z kapturem, wykonana z najwyższej jakości, grubej czesanej bawełny, z typografią zaprojektowaną przez Piotra Chuchlę.

Całość dopełnia seria mini printów z pracami zaproszonych do współpracy artystów. 

Nowe projekty Starium.cx to hołd oddany polskiej, młodej sztuce, a także multidyscyplinarności. Kolekcja została utrzymana w futurystycznym oraz minimalistycznym klimacie, do którego marka zdążyła już przyzwyczaić swoich odbiorców.

STARIUM.CX_designalive

Starium.cx

Brand Starium.cx w pierwotnych założeniach miał być „platformą” skupiającą się na projektowaniu minimalistycznej i futurystycznej odzieży oraz popularyzacji szeroko pojętej muzyki future beats – nowych brzmień takich jak rap, trap, grime, bass i muzyka elektroniczna. Od momentu założenia, koncept ewoluował – od projektu dj’skiego, idąc w kierunku mody i projektowania. Początkowo były to limitowane serie bluz i t-shirtów. Obecnie marka w swoich kolekcjach oferuje całe looki oraz akcesoria.

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły:

25-lecie Macieja Zienia

25-lecie Macieja Zienia

Warszawa | 19 grudnia 2023

Partnerem jubileuszu i towarzyszącego mu niezwykłego pokazu mody był Tubądzin