Światło do owijania


| MM

7 marca 2012 | Rzeczy

Przemyślane zastosowanie materiałów i skrupulatna analiza potrzeb przyszłych użytkowników – lampa o wdzięcznej nazwie Owijka nie powstałaby, gdyby jej twórca pominął któryś z tych warunków.

Przemyślane zastosowanie materiałów i skrupulatna analiza potrzeb przyszłych użytkowników – lampa o wdzięcznej nazwie Owijka nie powstałaby, gdyby jej twórca pominął któryś z tych warunków.

Lampę dostrzeżono w zeszłym roku w konkursie „Make Me!”, odbywającym się w czasie Łódź Design Festival, gdzie otrzymał dwa wyróżnienia. Jednak największą nagrodą dla twórcy jest zainteresowanie użytkowników, na które Tomasz Pydo raczej nie narzeka. Sekret Owijki to przede wszystkim możliwość dowolnego regulowania jej wysokości. Do regulacji służy długi kabel, który możemy owijać wokół ceramicznej tuby – stąd też pochodzi jej nazwa. Lampa jest surowa, a charakteru nadaje jej również szlachetna ceramika.

Lampa może znaleźć zastosowanie w wielu miejscach w domu, od salonu i jadalni po łazienkę i sypialnię. Sprawdza się też w miejscach publicznych, w kawiarniach i klubach. Użytkownicy mogą swoje Owijki indywidualizować ze względu na możliwość wyboru kolorystyki. Do ceramicznej tuby mogą bowiem przylegać kable w różnych kolorach: na razie jest ich 5, jednak projektant zapowiada, że wkrótce będzie ich 14. Oprócz zwykłego gumowego kabla pojawia się też wersja z kablem z oplecionym tkaniną.

Do naszego własnego wyboru projektant pozostawił także kwestie związane ze źródłem światła. To dlatego w górnej części tuby powstały otwory, które regulują jej nagrzewanie.

Lampy powstają w podwarszawskiej manufakturze. – Moim zdaniem produkcja ręczna jest wartością dodaną i zamierzam to podkreślać. W najbliższym czasie rozpoczynam poszukiwania producenta, który mógłby ją wytwarzać w porcelanie w dużych nakładach – przyznaje twórca.

Tomasz Pydo (ur. 1985) pochodzi z Lublina, jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 2009 roku związał się z grupą projektową PG13, jest także współzałożycielem DNA Design Group. Oprócz wyróżnień na festiwalu w Łodzi otrzymał wcześniej również pierwszą nagrodę na Packaging 2010 w kategorii „opakowanie szklane” oraz pierwszł nagrodę w konkursie Młody Mebel.

Owijka kosztuje 340 zł. Więcej: pydodesign.com

Więcej polskich projektów w drugim numerze kwartalnika „Design Alive”. W sprzedaży od 3 marca.
Magazyn znajdziesz: tutaj
Prenumeratę zamówisz: tutaj

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: