Mogą przywodzić na myśl dawno skrywane wspomnienia, uwodzić, inspirować, być pretekstem, niemą wiadomością. Studio Nendo odtworzyło perfumy, które istniały dwieście lat temu w Rosji.
Projektanci otrzymali zadanie: zaprojektować na nowo markę perfum, która obecnie już nie istnieje. Konkretnie – Fandango stworzone przez Koehler. To wyzwanie proste tylko jednak z pozoru – twórcy nie uzyskali bowiem zbyt wiele informacji na temat samego zapachu, poza tym, że był popularny w XIX-wiecznej Rosji oraz obrazu jego oryginalnej buteleczki. Właśnie to zespolenie stało się przyczynkiem do narodzenia się nowych opakowań perfum.
Powstały dwie wersje – obie są niezwykle minimalistyczne i proste. W każdym też wewnętrzna rurka nawiązuje do kształtu opakowania perfum z poprzednich stuleci. Pierwszą nazwano „Fandango -12.3 ºC”, a jej kolor to gradacja chłodnych barw. Druga, „Fandango +23.1 ºC”, odwołuje się do ciepłej tonacji. Projekt odzwierciedla średnie temperatury lata i zimy w Moskwie. Koncept.
Więcej na: www.nendo.jp