Gaggenau, luksusowa marka profesjonalnych urządzeń gospodarstwa domowego, zaprezentował w Mediolanie niezwykłą instalację „The Elevation of Gravity”. Projekt pokazano podczas tygodnia designu w przestrzeni słynnej willi Necchi Campiglio.
Instalacja „The Elevation of Gravity” to coś więcej niż wystawa, to manifestacja ponadczasowej estetyki marki Gaggenau. Pokryty półprzezroczystą tkaniną pawilon, podzielony został na dwie kontrastujące, ale połączone ze sobą przestrzenie, reprezentując równowagę między tym, co istnieje, a dążeniem do czegoś więcej.
Na wystawie „The Elevation of Gravity”, stworzonej przez studio 1zu33, pokazano ikony marki oraz nowe urządzenia. Po raz pierwszy marka Gaggenau zleciła kompozytorowi Dirkowi Haubrichowi opracowanie niestandardowego ambientowego krajobrazu dźwiękowego, który otoczył odwiedzających instalację.
Marka, której historia sięga 1683 roku, zrewolucjonizowała domową kuchnię dzięki swoim uznanym na całym świecie produktom. Sukces firmy Gaggenau opiera się na innowacyjności technologicznej i przejrzystym języku projektowania w połączeniu z wysoką funkcjonalnością. Od 1995 r. marka Gaggenau jest spółką zależną BSH Hausgeräte GmbH w Monachium, a obecnie jest reprezentowana w ponad 50 krajach i posiada ponad 60 flagowych salonów ekspozycyjnych w największych miastach na całym świecie.