Na przekór trendom

Ultralight to polska marka tworząca lampy we własnym, unikalnym stylu, niezależnym od mód i trendów, a bazującym na ponadczasowych wzorcach.

Pomysł na Ultralight jest wynikiem doświadczeń zawodowych architekta Macieja Kossowskiego. – Wbrew pozorom na rynku wypełnionym po brzegi wyposażeniem wnętrz trudno jest znaleźć obiekt, który wszystkimi parametrami będzie wpisywał się w projekt – mówi twórca i projektant marki.  – Stąd idea tworzenia w pełni powtarzalnych lamp, ale dostosowanych do oczekiwań klienta i architekta. Poza unikatowym, wyrazistym stylem i możliwościami modyfikacji lamp, priorytetem była zawsze jakość wykonania i dopracowanie każdego detalu. Tu zarówno klosz, ramię, jak i włącznik mają znaczenie.

Nazwy modeli odwołują się do dat konkretnych inspiracji. Pasują do przestrzeni zarówno klasycznych jak i nowoczesnych. Sprawdzają się we wnętrzach w stylu art deco, vintage, w przestrzeniach minimalistycznych czy loftowych.

– Model 2014 jest lampą stojącą i to od niego zaczęła się historia Ultralight. To model wybierany przez hotele, bo poza funkcją lampy może pełnić rolę małego stolika, podstawki. Z kolei 1931 to nasz flagowy model, cieszy się ogromną popularnością, dzięki niezwykłej, zarazem  prostej i bardzo rozbudowanej formie – opowiada architektka Agnieszka Kossowska współtworząca markę. 

Ultralight kreatywnie podchodzi do wyzwań projektowych. W razie potrzeby modyfikuje projekty lamp, nie tylko w zakresie koloru, wymiarów, czy materiałów (stal, chrom, mosiądz, miedź). Na bazie katalogowych modeli tworzy się również indywidualne projekty. Lampy są produkowane w Warszawie we współpracy z rzemieślnikami.

Więcej na: www.ultralightlamps.pl

Dziesięć obiecujących polskich marek

Inspirujące wnętrza, najlepsze realizacje w architekturze, nowości ze świata designu, dwa razy w tygodniu w Twojej skrzynce!  Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: