Zielona przystań pary wegan

Umiejętnie rozmieszczone kontrasty stały się motywem przewodnim berlińskiego mieszkania pary entuzjastów świadomej konsumpcji. Poznajcie ich wegańskie mieszkanie!

Mając na uwadze preferencje właścicieli mieszkania, Moritza Ulricha i Niklasa Noacka, w realizacji nie wykorzystano żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, czego najlepszym przykładem jest tuftowana wykładzina, wykonana z roślinnej odmiany jedwabiu. Zwrócono uwagę również na etyczne pochodzenie naturalnych materiałów wykorzystanych w projekcie – wszystkie pochodzą od certyfikowanych dostawców.

Zanim mieszkanie na ostatnim piętrze wieżowca przemieniło się w przytulną ostoję, było chłodne i surowe. A to za sprawą betonowych ścian i sięgających do sufitu okien po obu stronach mieszkania. Do podziału 120 metrów kwadratowych wykorzystano modułowy regał, który wyznaczył granice poszczególnych stref.

Magazyn Design Alive

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

ZAMAWIAM

ICONS 2024 WYDANIE URODZINOWE

Magazyn Design Alive

ZAMAWIAM

NR 13/2024 WYDANIE SPECJALNE

– Umieszczenie jednego pudełka pośrodku innego jest proste i niezwykle skuteczne – tłumaczy swój projektantka wegańskiego mieszkania Ester Bruzkus, przytaczając jako inspirację Farnsworth House projektu Miesa van der Rohe.

Dzięki takiemu zabiegowi w niewielkim mieszkaniu znalazło się miejsce zarówno dla przytulnego salonu, podłużnej kuchni, jak i wysuwanej sauny. 

Projektantka sięgnęła po wyraziste kolory i bogaty przekrój materiałów. Wyrazistą zieleń uzupełniają: trawertyn, marmur, wapień, kwarcyt, różne odmiany szkła, mosiądz, stal nierdzewna oraz kolorowe tkaniny zaprojektowane przez Josefa Franka. Ogromny kominek będący sercem przestrzeni dziennej jest pełną ciepła odpowiedzią na szmaragdowy chłód regału – powstał z połączenia trawertynu Sierra Ebru, mosiądzu i stali nierdzewnej.

Na zdjęciu: Odpowiedzialna za realizację projektu Ester Bruzkus oraz właściciele mieszkania, Moritz Ulrich i Niklas Noack.

Wegański design

Oprócz zmian w sposobie odżywiania coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i pochodzenie przedmiotów, którymi otaczają się na co dzień. Według badań przeprowadzonych przez Lyst, globalną platformę pośredniczącą w kontakcie pomiędzy 17 tysiącami marek i blisko 8 milionami konsumentów, w 2020 roku aż o 69% proc. wzrosły wyniki wyszukiwania produktów pochodzenia roślinnego. Na popularność ekologicznych alternatyw wpływ miała również pandemia; to z uwagi na fakt, że 75 proc. nowych lub rozwijających się chorób zakaźnych pochodzi właśnie od zwierząt.

Więcej na: www.esterbruzkus.com

Zapisz się do newslettera!

Powiązane artykuły: