Łazienkowa kolekcja Jaime Hayona dla marki Bisazza Bagno to połączenie stylowej elegancji ze zmysłowością. Stworzone przez hiszpańskiego projektanta meble łazienkowe zachwycały podczas zeszłorocznej edycji Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, obecnie zniewalają ich pierwszych użytkowników.
Łazienkowa kolekcja Jaime Hayona dla marki Bisazza Bagno to połączenie stylowej elegancji ze zmysłowością. Stworzone przez hiszpańskiego projektanta meble łazienkowe zachwycały podczas zeszłorocznej edycji Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, obecnie zniewalają ich pierwszych użytkowników.
Jaime Hayon potrafi tworzyć projekty kapryśne, niespodziewane, wywołujące zaskoczenie, zmuszające do myślenia. Wyzwalają nie tylko czystą potrzebę obcowania z estetycznymi przedmiotami, ale także potrafią udowadniać, że nawet dostojna elegancja nie jest pozbawiona prawdziwej funkcjonalności. Jamie Hayon, nazywany „cudownym dzieckiem hiszpańskiego designu”, projektant związany m.in. z marką Lladró, w której jest szefem artystycznym, zapewne propozycję od niedawno powstałej marki Bisazza Bagno przyjął właśnie po to, by tworzyć rzeczy estetyczne i potrzebne.
Jego kolekcja mebli nawiązuje do osiągnięć światowego designu i na swój sposób z nim koresponduje. Łączy urok świata przedmiotów charakterystycznych dla lat 30. zeszłego wieku z duchem skandynawskiego wzornictwa oraz dużą zmysłowością.
W obiektach Hayona wielką rolę odgrywa mosiądz, materiał który triumfalnie powraca i znajduje zastosowanie w wielu projektach powstających na całym świecie. Dzięki tej kolekcji i połączeniu materiałów (także ceramiki oraz szkła i drewna) Hayon zmienia nieco funkcję łazienki. Nie jest to już przestrzeń, którą skrywany i wyłączamy z normalnego życiowego obiegu. Projektant zapragnął, aby łazienkę wydobyć z czeluści i jeśli to możliwe, prezentować ją i pozostawiać otwartą. W końcu jest to jedna z najważniejszych przestrzeni w każdym domu. – Zapragnąłem, aby łazienka stała się stylowym wnętrzem, pełnym uroku, z silną tożsamością – przyznaje projektant.
Na The Hayon Collection składają się umywalki, wanny, lustra, oświetlenie, szafki, kabina prysznicowa oraz akcesoria dekoracyjne. Poza mosiądzem wykorzystano w przygotowaniu kolekcji również miedź, chrom oraz złoto.
Bisazza Bagno postanowiła nawiązać współpracę z czołowymi światowymi projektantami: swoją kolekcję dla tej marki stworzył również Marcel Wanders.
Poszczególne przedmioty z The Hayon Collection kosztują od kilkuset do kilku tysięcy euro: np. za umywalkę zapłacimy od 1200 euro, za kabinę ok. 5000 euro, a lampa to wydatek ok. 500 euro.
Więcej: www.bisazzabagno.it i www.bisazza.com