Tegoroczną, jedną z najbardziej oczekiwanych premier marki Vox stała się kolekcja Young Space. Meble przeznaczone dla użytkowników od 6 do 18 lat zostały bardzo dobrze przyjęte na tegorocznej edycji Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, podobają się również na innych targowo-festiwalowych wydarzeniach, także w Polsce. Marka Vox wdraża je do produkcji.
Tegoroczną, jedną z najbardziej oczekiwanych premier marki Vox stała się kolekcja Young Space. Meble przeznaczone dla użytkowników od 6 do 18 lat zostały bardzo dobrze przyjęte na tegorocznej edycji Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, podobają się również na innych targowo-festiwalowych wydarzeniach, także w Polsce. Marka Vox wdraża je do produkcji.
– Te meble trzeba zrozumieć, ponieważ nie wszystko wyjaśni się na pierwszy rzut oka – mówi w rozmowie z designalive.pl Piotr Voelker, prezes marki Meble Vox. Young Space to kolekcja, która wykorzystuje popularny już na świecie proces design managmentu i cocreation, w którym analizuje się potrzeby klienta na rozmaite sposoby. – Kolekcja powstała przy pomocy rozmaitych specjalistów, specjalizujących się w naukach humanistycznych, a więc antropologów, socjologów czy psychologów. Taki zespół drąży najczęściej ukryte oczekiwania klientów. Na tej podstawie ujawniliśmy wiele nieznanych szerzej potrzeb młodego człowieka. Meble mają niesłychanie istotną ważną cechę: dziecko na przestrzeni kilkunastu lat, od 6. do 18. roku życia staje się skrajnie innym człowiekiem, od małego „baby” zakochanego w rodzicu i nie umiejącego się od niego oderwać, po zbuntowanego człowieka piszącego na drzwiach swojego pokoju „nie wchodzić” – dodaje Piotr Voelker.
Praca nad Young Space trwała ponad rok, kolekcję zaprojektowała Marta Krupińska, absolwentka poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Powstałe meble są modułowe, zastosowano w nich zarówno wysuwane podesty, jak i różne wielkości szafek, półek czy szuflad. – Szukaliśmy takiego rozwiązania, które nie narusza oczekiwań rodziców, a więc sprawia, że dziecko nie niszczy mebli, nie wierci w nich dziur czy nie przybija gwoździ. I wymyśliliśmy chyba jako pierwsi na świecie meble bez estetycznego wyrazu. Są one raczej taką tablicą pikseli, z pojawiającym się motywem, bez względu na to, czy szafa jest dwu- czy też trzydrzwiowa – wyjaśnia Piotr Voelker.
Young Space to meble bardzo zindywidualizowane, w zależności od potrzeb można wykorzystać elementy systemu blach na fronty mebli o rożnym charakterze a także tablice magnetyczne, zwykłe tablice oraz nakładki do zabawy (m.in. dart, zegar czy plan zajęć). Meble można w dowolny sposób aranżować, a także zmieniać funkcje poszczególnych elementów.
W firmie Vox przyznają, że choć ich użytkownicy to młodzi ludzie, to nowe meble bardzo spodobały się i dojrzalszym osobom. – Wiemy, że takie meble chciałyby posiadać np. kobiety ok. 30. roku życia, dzięki nim, jak zadeklarowały, mogłyby lepiej wpływać na własną przestrzeń a zarazem wyrażanie stanów emocjonalnych. Dotychczas wszystkie meble, które mogły kupić, były cudzym pomysłem, ktoś im powiedział, że tak ma wyglądać świat i koniec. Tutaj mają szansę otrzymać produkt, który przyjmuje każdą ingerencję. Mamy poczucie, że stworzyliśmy coś ważnego – podsumowuje Piotr Voelker.
Nowa kolekcja marki Vox spotkała się z dużym zainteresowaniem przyjęta na iSaloni w Mediolanie, spodobała się także podczas krajowych wydarzeń związanych z wzornictwem (nagrodzono ją tytułem Top Design na tegorocznej edycji Arena Design w Poznaniu).
Firma Vox wdraża obecnie nową kolekcję do produkcji.
Więcej: www.meble.vox.pl