Czy istnieje lepsza sceneria do mówienia o życiodajnych i prozdrowotnych właściwościach wody niż miasto, które powstało na starożytnej rzymskiej kulturze? Marka Grohe fenomenalnie wykorzystała ten kontekst jak również okazję mediolańskich targów designu do zaprezentowania swojej nowej submarki: Grohe SPA, który zachęca do holistycznego doświadczania wody w łazience.
Premiera Grohe SPA odbyła się w muzeum Pinacoteca di Brera. Wchodząc na dziedziniec, odwiedzający napotykali multimedialną instalację artystyczną, której motywem przewodnim była oczwiście woda. Przygotowana przez projektantów marki oraz zespół brand identity LIXIL Global Design, wystawa odzwierciedlała ducha muzeum i komponowała się z zajmującą centralną pozycję dziedzińca statuą Napoleona, stworzoną przez jednego z najważniejszych rzeźbiarzy okresu jego panowania – Antonio Canovę.
W każdym z czterech narożniku dziedzińca ustawiono ogromne kubiki, które mogliśmy zwiedzić.
– Nasza multimedialna instalacja jest celebracją hasła przewodniego subbrandu, którym jest „Zdrowie dzięki wodzie”. Jednocześnie oddaje ona hołd artystycznemu dziedzictwu muzeum Pinacoteca Di Brera. Wierzymy w to, że woda jest źródłem życiowej energii. Instalacja ma za zadanie oddziałowywać na różne zmysły i dostarczyć gościom wyjątkowych przeżyć – tak jak robią to rozwiązania z portfolio Grohe SPA. Przekształcenie łazienki w domowe spa nie polega na użyciu pojedynczych produktów, a na stworzeniu holistycznych doświadczeń, które wzmacniają pozytywne oddziaływanie wody zarówno na nasze ciało, jak i umysł – wylicza Patrick Speck, Leader, LIXIL Global Design, EMENA
Każdy z czterech imponujących kubików instalacji był dedykowany innej kategorii produktowej.
Grohe Icon 3D
W pierwszym znalazła się kolekcja Grohe Icon 3D, czyli produkty wykonane za pomocą technologii druku 3D z metalu redefiniują to, co jest możliwe w projektowaniu armatury, jednocześnie stawiając na zrównoważony design oraz szerokie możliwości personalizacji. Odwiedzający, obok zapoznania się z eksluzywnymi rozwiązaniami, mogli usłyszeć dźwięk druku 3D, zobaczyć cały proces na ekranach LED i poczuć zmianę temperatury, która wzrośnie wraz z rozpoczęciem symulacji.
Grohe Atrio oraz Allure Brilliant
Druga kategoria produktów to obiekty z kolekcji Grohe Atrio oraz Grohe Allure Brilliant w wydaniu Private Collection. Pozwalają one klientom wybierać spośród starannie wyselekcjonowanej gamy kolorów, materiałów, wykończeń i rodzajów uchwytów. Dodatkowo, marka nawiązała współpracę z firmą Caesarstone, globalnym pionierem w produkcji kwarcowych konglomeratów kompozytowych, żeby zapewnić jeszcze większe możliwości customizacji swoich wyrobów. Powierzchnie tworzone przez tego producenta mogą być łączone z kolekcjami armatury Grohe. Instalacja w drugim kubiku idealnie odzwierciedla to partnerstwo – czarny i biały kwarc podzielił przestrzeń na dwie części, demonstrując przy tym różne kombinacje aranżacyjne, które można uzyskać dzięki armaturze.
Grohe Allure
Operowanie kolorem było motywem przewodnim trzeciego kubika. Dzięki modnym barwom produktów z kolekcji Grohe Allure, niezwykle proste staje się stworzenie spersonalizowanej łazienki. W dedykowanym kubiku dominowało złote światło Cool Sunrise, a goście mogli usłyszeć kojący dźwięk wody oraz poczuć jej wilgotność dzięki podwyższonej temperaturze.
Grohe Light Steam Sound Smell
W ostatnim kubiku skupiono się na modułowych rozwiązaniach prysznicowych i wielozmysłowym doświadczeniom z efektami mgły, światła i dźwięku. Dopełnieniem był ekran LED z widokami inspirowanymi naturą.