Żadne inne wydarzenie w świecie designu i wyposażenia wnętrz nie rozwija się tak szybko i spektakularnie. Warsaw Home już w tej chwili można nazwać najważniejszym branżowym wydarzeniem w Europie Środkowo-Wschodniej. A statystyki wskazują, że targi te z roku na rok będą przyciągać coraz więcej ważnych wystawców i gości. Magazyn „Design Alive” jest głównym partnerem medialnym Warsaw Home.
Powierzchnia wystawiennicza Warsaw Home zwiększa się skokowo, aż pięciokrotnie – od 24 tys. w 2016 roku, kiedy odbyła się pierwsza edycja targów, do 120 tys. m kw. w 2018! To samo dotyczy liczby wystawców: 150 w 2016 r., 400 w 2017 r. i – według prognoz – 1000 w 2018 roku, co oznacza wzrost o 500 procent! Zeszłoroczną edycję targów odwiedziło 64 tys. osób, szacunki na 2018 rok wskazują liczbę 90 tys. Targi notują duży udział profesjonalistów i gości z zagranicy (29 proc. w 2017, według prognoz w 2018 roku będzie ich aż 37 proc.).
Warsaw Home rozwija się intensywniej niż organizowane od 2005 roku targi Salone WorldWide w Moskwie i istniejące również od 2016 roku Salone del Mobile Shanghai. Możliwości regionu, wizja i energia organizatorów powodują, że już teraz można je porównywać z największymi i najważniejszymi targami na świecie np. Salone del Mobile w Mediolanie oraz IMM w Kolonii. Najsławniejsze i najbardziej prestiżowe targi mediolańskie, których premiera przypada na rok 1961, w trakcie edycji 2018 przyjęły 1841 wystawców na 230 tys. m kw. (przy rekordowej liczbie zwiedzających – 435 tys. osób). Mające za sobą prawie 70 lat tradycji, organizowane od 1949 roku targi w Kolonii w 2018 zgromadziły 1282 wystawców na powierzchni 270 mkw. i zanotowały 125 tys. odwiedzających. To liczby oczywiście wyższe, ale porównywalne ze statystykami targów Warsaw Home, które osiągnęły swoje wyniki w zaledwie 3 lata.
Twórczyni Warsaw Home, Kasia Ptak, od razu planowała i organizowała targi nie z myślą o rynku lokalnym, ale międzynarodowym. Lokalizacja, Nadarzyn pod Warszawą, dała więcej możliwości niż inne miejsca w Polsce. Warszawa ze swoim międzynarodowym lotniskiem i szybkimi połączeniami z całym światem jest doskonałym celem podróży, ze swoją ogromną i zróżnicowaną bazą hotelową i dodatkowymi atrakcjami. Z centrum miasta na targi można dotrzeć w czasie krótszym niż pół godziny, a organizatorzy dbają o sprawną komunikację dla wszystkich gości. Miasto rozwija się w wyjątkowy sposób – w dwumilionowej Warszawie w 2016 roku sprzedano 24 tys. mieszkań, więcej niż w Londynie z ośmioma milionami mieszkańców!
Więcej na: www.warsawhome.eu