Marka odzieżowa COS zaprezentowała w Mediolanie instalację „Conifera” – wielkoformatową konstrukcję wydrukowaną w 3D z surowców odnawialnych. Jej autorem jest francuski architekt tworzący w Londynie – Arthur Mamou-Mani. Dzieło było dostępne dla zwiedzających podczas targów Salone del Mobile 2019, od 9 do 14 kwietnia, w mediolańskim Pallazzo Isimbardi.
– Jesteśmy zachwyceni, że mogliśmy zaprezentować Conifera – mówi Karin Gustafsson, dyrektorka kreatywna COS. – Praca Mamou-Maniego pozwala wyjrzeć w przyszłość. Pokazuje, co jest możliwe, gdy odnawialne surowce łączą się z inspiracjami naturą i osiągnięciami technologii. Gotowa konstrukcja jest realizacją wizji, która stopniowo ewoluowała dzięki naszej wspólnej pasji do rzemiosła i innowacji. Mamy nadzieję, że Conifera będzie taką samą inspiracją dla gości, jaką jest dla nas, a proces jej tworzenia wpłynie na przyszłość architektury i designu”.
„Conifera” łączy świat cyfrowy z rzeczywistym. Jednocześnie porusza kwestię ochrony środowiska: wykorzystuje biodegradowalny bioplastik, lokalnie produkowany i drukowany w 3D. Instalacja jest dialogiem między nowymi technologiami a tradycyjnym rzemiosłem. Tym, co sztuczne i naturalne, monumentalne i lekkie. Mam nadzieję, że odwiedzający Conifera docenią jej futurystyczny aspekt, ale zobaczą w tej konstrukcji też poetycki, ludzki wymiar – mówi Arthur Mamou-Mani.
Zaprojektowana komputerowo i wykonana w nowoczesnej technologii druku 3D, „Conifera” powstała z siedmiuset zespolonych bio-cegieł. Moduły wykonane z kompozytu bioplastiku i drewna tworzą przestrzenną siatkę, która umożliwia przejście z centralnego dziedzińca Palazzo Isimbardi do otaczającego budynek ogrodu.
Podczas podróży przez instalację, jej faktura ulega zmianie: od modułów z mieszanki bioplastiku i drewna na dziedzińcu do przezroczystych i białych elementów w ogrodzie. Opracowana komputerowo konstrukcja staje się mostem pomiędzy przestrzenią wykreowaną przez człowieka a światem natury.
Conifera nabrała ostatecznej formy przy pomocy projektowania parametrycznego, które doprowadziło projekt do kolejnych technologicznych i materiałowych innowacji. Z pomocą robotyki, instalacja stała się bezpośrednim połączeniem architektury i budownictwa. Jej projektant jest jednocześnie jej budowniczym, a artysta – rzemieślnikiem. Modułowa konstrukcja może być stawiana ponownie w innym miejscu i nowym kształcie, by kolejny raz wchodzić w dialog ze swoim otoczeniem.
Więcej na: www.mamou-mani.com i www.cosstores.com/Salone